授業科目名(和文)
[Course]
英会話Ⅰ
授業科目名(英文)
[Course]
Communicative EnglishⅠ
学部(研究科)
[Faculty]
全学教育
学科(専攻)
[Department]
コミュニケーション
担当教員(○:代表教員)
[Principle Instructor(○)
and Instructors]
○コールドウェル  自室番号()、電子メール(caldwell.a**gmail.com)
※利用の際は,** を @に置き換えてください
単位数
[Point(Credit)]
1単位
対象学生
[Eligible students]
看護学科1年次生
授業概略と目標
[Course description and Objects]
自己の英語運用能力を確認し、自己表現に応用するための基礎力を養う。リスニングとスピーキング演習による話すコミュニケーション力と、ライティング演習による書くコミュニケーション力の両面を涵養する。リスニングはTOEIC testに準拠したものも含む。スピーキングとライティングの比重は概ね80%と20%である。This course focuses on checking your competence in previously learned English, and on developing basic skills for expressing yourself. It also emphasizes oral and written communication skills through various exercises in listening (including listening skills for TOEIC test), speaking, and writing. Speaking and writing practice will be approximately 80% and 20 %.
到達目標
[Learning Goal]
1.英語のlistening、speakingを日常習慣化してゆくTo try to make listening and speaking English part of your daily life
2.英文を書くことに慣れてゆくTo practice writing English
3.TOEIC testのListeningの練習を始めるTo familiarize yourself with TOEIC listening parts
4.短いプレゼンテーションを経験するTo give short presentations
授業計画とスケジュール
[Course schedule]
1. Course introduction, grading criteria, TOEIC listening practice
2. TOEIC listening practice + Music
3. TOEIC listening practice + My Favorite Music speech
4. TOEIC listening practice + Free-time Activities
5. TOEIC listening practice + Travel and Interests
6. TOEIC listening practice + Hometown speech
7. TOEIC listening practice + Life Experiences
8. TOEIC listening practice + Popular Food and Snacks
9. TOEIC listening practice + Restaurant Review speech
10. TOEIC listening practice + Jobs
11. TOEIC listening practice + Travel
12. TOEIC listening practice + Holiday Plans
13. TOEIC listening practice + Tour Guide for a Day
14. TOEIC listening practice + The Future
15. Review
成績評価方法と基準
[Grading policy (Evaluation)]
学習態度 Attitude (クラス内での課題等classroom exercises, etc.): 30%
課題、小テスト、試験、プレゼンテーション等 Assignments / Quizzes / Exams / Dialogue presentations / Short presentations: 70%
教科書
[Textbook]
教材は使用しない
開講年度
[Year of the course]
25