授業科目名(和文)
[Course]
英会話Ⅰ
授業科目名(英文)
[Course]
Communicative English Ⅰ
学部(研究科)
[Faculty]
全学教育
学科(専攻)
[Department]
コミュニケーション
担当教員(○:代表教員)
[Principle Instructor(○)
and Instructors]
○星野 裕子  自室番号(6602)、電子メール(y-hoshino**fhw.oka-pu.ac.jp)
※利用の際は,** を @に置き換えてください
単位数
[Point(Credit)]
1単位
対象学生
[Eligible students]
栄養学科A、情報システム工学科B、保健福祉学科B、情報通信工学科A、造形デザイン学科B 各1年次生
授業概略と目標
[Course description and Objects]
自己の英語運用能力を確認し、自己表現に応用するための基礎力を養う。リスニングとスピーキング演習による話すコミュニケーション力と、ライティング演習による書くコミュニケーション力の両面を開発してゆく。効果的英語学習ストラテジーについても折にふれ紹介してゆく。スピーキングとライティングの比重は概ね80%と20%である。This course focuses on checking your competence in previously learned English, and on developing basic skills for expressing yourself. It also emphasizes oral and written communication skills through various exercises in listening, speaking, and writing. Effective learning strategies will be introduced when appropriate. Speaking and writing practice will be approximately 80% and 20 %.
到達目標
[Learning Goal]
1.英語のlistening、speakingを日常習慣化してゆく To try to make listening and speaking English part of your daily life
2.英文を書くことに慣れてゆく To practice writing English
3.TOEIC testのListeingの練習を始める To familiarize yourself with TOEIC listeing parts
4.短いプレゼンテーションを経験する To give short presentation
履修上の注意
[Notes]
英語は累積的学習(積み重ね)のため、講義の前に予習(自主学習ガイドを参照)、講義後に復習を必ず行うこと。教室内・外を問わず、できるだけ英語を使うよう努力すること。
授業計画とスケジュール
[Course schedule]
1. Course introduction, grading criteria, Self-introduction, TOEIC listening practice
2. Work, TOEIC listening practice
3. Individual Pronunciation Practice, TOEIC listening practice
4. Preference and Invitation, TOEIC listening practice
5. Families, TOEIC listening practice
6. Short Presentation, TOEIC listening practice
7. Activities and Frequency, TOEIC listening practice
8. Experiences and Advices, TOEIC listening practice
9. Health and Food, TOEIC listening practice
10. Review and Presentation Preparation 1: brainstorming
11. Presentation Preparation: script writing
12. Presentation Preparation: rehearsing
13. Presentation and Feedback
14. Presentation and Feedback
15. Presentation, Feedback, and Wrap-up
成績評価方法と基準
[Grading policy (Evaluation)]
学習態度 Attitude (クラス内での課題等classroom exercises, etc.): 30%
課題、小テスト、試験、プレゼンテーション等 Assignments / Quizzes / Exams / Dialogue presentations / Short presentations: 70%
教科書
[Textbook]
教科書:”Interchange Forth Edition I” Jack C. Richards, Cambridge University Press
参考書:”Understanding and Using English Grammar” Betty S. Azar, Prentice Hall
自主学習ガイド及び
キーワード
[Self learning]
予習方法についてはクラス内で指導を行う。また『英会話・ぜったい・音読』(図書館に配備)をぜひ参照すること。
開講年度
[Year of the course]
25
資格等に関する事項 TOEIC のListeningの演習を行う。