授業科目名(和文)
[Course]
英会話Ⅰ
授業科目名(英文)
[Course]
Communicative EnglishⅠ
学部(研究科)
[Faculty]
全学教育
学科(専攻)
[Department]
コミュニケーション
担当教員(○:代表教員)
[Principle Instructor(○)
and Instructors]
○キャレンスタフォード  自室番号()
単位数
[Point(Credit)]
【単位数】 1単位
対象学生
[Eligible students]
看護学科、栄養学科、保健福祉学科AB、情報通信工学科AB、情報システム工学科AB、スポーツシステム工学科、デザイン工学科、造形デザイン学科AB 各1年次生
授業概略と目標
[Course description and Objects]
自己の英語運用能力を確認し、自己表現に応用するための基礎力を養う。リスニングとスピーキング演習による話すコミュニケーション力と、ライティング演習による書くコミュニケーション力の両面を開発してゆく。効果的英語学習ストラテジーについても折にふれ紹介してゆく。スピーキングとライティングの比重は概ね80%と20%である。This course focuses on checking your competence in previously learned English, and on developing basic skills for expressing yourself. It also emphasizes oral and written communication skills through various exercises in listening, speaking, and writing. Effective learning strategies will be introduced when appropriate. Speaking and writing practice will be approximately 80% and 20 %.
到達目標
[Learning Goal]
1.効果的英語運用能力養成のための各自に適した学習方法を見つけ出す
2.英語のlistening、speakingを日常習慣化してゆく
3.英文を書くことに慣れてゆく
1. To find your own learning strategies for effective English communication
2. To try to make listening and speaking English part of your daily life
3. To practice writing English
授業計画とスケジュール
[Course schedule]
1.Introductions, hometown discussion
2. Shopping, clothing & accessories
3. Making travel plans
4. Information questions/ since and for
5. Weather/ travel conversations
6. Countable & uncountable nouns
7. Conversation topics- Is it too personal?
8. Adjectives & adverbs
9. Have you ever...?
10. Superlatives/ superlative adjective board game
11. Inventions
12. Making choices with "rather"
13. What do you have in common?
14. Ordering meals at a restaurant
15. The present continuous/ review
成績評価方法と基準
[Grading policy (Evaluation)]
学習態度 Attitude (クラス内での課題等classroom exercises, etc.): 30%
課題、小テスト、試験、プレゼンテーション等 Assignments / Quizzes / Exams / Dialogue presentations / Short presentations: 70%
教科書
[Textbook]
Modern English for Conversation (大学教育出版)
開講年度
[Year of the course]
24